Webstránka od Webify?

5 dôvodov, prečo nemôžete nesúhlasiť

Prezentácia v digitálnom svete je nevyhnutnosť pre každého podnikateľa, firmu aj organizáciu.  „Keď nie ste na webe, tak neexistujete“. Napriek tomu, že „boom“ internetu už dávno odznel, weby stále nedosahujú kvalitu, ktorú by sme mnohí v dnešnej dobe očakávali. Česť výnimkám.

Prečo je tomu tak? Pretože webstránky častokrát skladá sám programátor bez zmyslu pre dizajn, bez skúseností s grafikou či marketingom a už vôbec nie s copywritingom.  Poviete: „veď na to existujú firmy, ktoré robia weby“, my hovoríme: „ani to nie je zárukou kvalitného webu“.

Presvedčte sa sami. Prečítajte si týchto 5 bodov a zamyslite sa, či ich vaša stránka spĺňa. Vo Webify je to úplnym základom.

stredna sipka
  1. Pozeráte sa očami zákazníka?
Nie je dôležité aby ste sa zorientovali na webe vy ako majitelia alebo tvorcovia, ale zákazník ktorý ho nepozná. Napríklad ak ponúkate rôzne druhy farieb, je užitočnejšie pre bežného zákazníka napísať kategórie syntetická a vodou riediteľná? Alebo radšej farba na stenu, farba na drevo, farba na kov? Na každej podstránke webu sa treba zamyslieť, čo v tej chvíli zákazník hľadá a tomu prispôsobiť ďalšie možnosti klikania. Prečo je to dôležité? Aby zákazník nakúpil, objednal, prišiel, čokoľvek čo potrebujete dosiahnuť.
  1. Dávkujete informácie správne?

Zákazník na vašom webe potrebuje dostávať informácie striedmo. Ak na úvodnú stránku vysypete všetky informácie vášho webu, zákazník okamžite odchádza. Ako je to teda správne? Zákazník chce už do niekoľkých sekúnd vedieť či na stránke nájde to čo hľadá. Popíšte jednou či dvomi vetami čo vaša firma ponúka. Nikoho v úvode nezaujíma kto firmu založil, kedy vznikla ani koľko má zamestnancov.

  1. Na rýchlosti záleží

Bežný užívateľ webu očakáva že sa stránka načíta do 2 sekúnd. Ak sa tak nestane, častokrát zo stránky odchádza. Zamyslite sa sami koľko krát ste odišli z nejakej webstránky pretože bola pomalá? Okrem užívateľov na tom záleží aj Googlu, ktorý vás za pomalé načítavanie stránky penalizuje nižším umiestnením vo svojom vyhľadávaní. Predpokladáme, že o túto sankciu nestojí naozaj nikto. Dbajte na rýchlosť načítania webu. Onedlho pripravíme samostatný článok v ktorom sa dozviete ako aj vy môžete zrýchliť vašu webstránku.

  1. Prispôsobenie pre mobily

Samozrejmosť? Stále nie, aj keď vyše 50% zobrazení každej webstránky je prostredníctvom smartfónov. Používate aj vy svoj smartfón na prehliadanie webu? Pravdepodobne áno. Napriek tomu je responzivita – teda prispôsobenie webstránky pre rôzne zariadenia (PC, tablet, smartfón,…) stále zanedbávaná. Vyvarujte sa tejto základnej chyby a neprichádzajte zbytočne o zákazníkov.

  1. Moderný dizajn
Tento bod nie je najdôležitejší, ale ani zanedbateľný. Moderný dizajn ide ruka v ruke s dôveryhodnosťou a atraktivitou webstránky. Čím drahšie služby alebo produkty ponúkate, tým je pre vás tento bod dôležitejší. Na zastaralom webe začne zákazník veľmi rýchlo pochybovať o kvalite a schopnostiach spoločnosti.

 

Spĺňa váš web všetky tieto body? Obráťte sa na nás a povýšte prezentáciu svojej značky na webe.



Tím Webify

Inšpirujte sa kvalitnými webstránkami.